Sbírali jsme šípky, sbíráme víčka

 

Což o to, vždy se ochotně zapojím, děcka rády soutěží a mají radost, když náhodou něco vyhrají a jejich škola je nejlepší!!! Navíc mají dobrý pocit, že udělají něco dobrého pro přírodu.

Jenže pozor. Tahle rádoby užitečná, znakem ekologie se pyšnící akce, zavání něčím úplně jiným. Vůbec nejde o recyklaci plastů použitých na výrobu víček. Z tohoto pohledu úplně stačí, když PET láhve i s víčkem budete vhazovat do příslušných žlutých kontejnerů. Třídící linky a recyklační stroje už si s tím poradí. Jak jsem se dopídil, nejde o nic jiného než o prostou marketingovou akci. Organizátor soutěže se sice zavazuje, že za každé víčko dá pár haléřů či kaček na dobrou věc, ale v duchu si mne ruce. To celé je především levná a přitom obrovská reklama pro výrobce balených vod a nápojů, kteří si tímto vyvolávají další poptávku. Děti totiž dokážou „donutit“ rodiče, aby kupovali předražené balené vody, aby se mohly ve škole pyšnit, kolik zase po víkendu donesly víček. Přitom ale z vodovodu teče dostatečně kvalitní, dobrá a hlavně mnohonásobně levnější pitná voda.

Nebylo by lepší, kdyby si ve školách koupili velké prasátko, kasičku, a každý školák by na onu dobrou věc přispěl občas desetikorunou? Tou desetikorunou, kterou by rodiče ušetřili při nekupování drahých minerálek?

Taky už jste sbírali?

Související příspěvky

Zanechte první komentář

Tvorba webových stránek: Webklient