Sbírali jsme šípky, sbíráme víčka

 

Což o to, vždy se ochotně zapojím, děcka rády soutěží a mají radost, když náhodou něco vyhrají a jejich škola je nejlepší!!! Navíc mají dobrý pocit, že udělají něco dobrého pro přírodu.

Jenže pozor. Tahle rádoby užitečná, znakem ekologie se pyšnící akce, zavání něčím úplně jiným. Vůbec nejde o recyklaci plastů použitých na výrobu víček. Z tohoto pohledu úplně stačí, když PET láhve i s víčkem budete vhazovat do příslušných žlutých kontejnerů. Třídící linky a recyklační stroje už si s tím poradí. Jak jsem se dopídil, nejde o nic jiného než o prostou marketingovou akci. Organizátor soutěže se sice zavazuje, že za každé víčko dá pár haléřů či kaček na dobrou věc, ale v duchu si mne ruce. To celé je především levná a přitom obrovská reklama pro výrobce balených vod a nápojů, kteří si tímto vyvolávají další poptávku. Děti totiž dokážou „donutit” rodiče, aby kupovali předražené balené vody, aby se mohly ve škole pyšnit, kolik zase po víkendu donesly víček. Přitom ale z vodovodu teče dostatečně kvalitní, dobrá a hlavně mnohonásobně levnější pitná voda.

Nebylo by lepší, kdyby si ve školách koupili velké prasátko, kasičku, a každý školák by na onu dobrou věc přispěl občas desetikorunou? Tou desetikorunou, kterou by rodiče ušetřili při nekupování drahých minerálek?

Taky už jste sbírali?

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

This is a Success Notification
Leverage agile frameworks to provider.
Scroll to Top
Web vyrobili ve Webklient.cz