Recenze: Babička drsňačka

Babička drsňačka je dětská kniha od dětského spisovatele Davida Walliamse, který se kromě knih pro děti věnuje také komediální a hrané tvorbě. Kniha byla namluvena v češtině Jiřím Lábusem.

Jenom ne kapustovou

Hlavním hrdinou knihy je Ben – malý kluk, který jezdí povinně každý pátek k babičce. Benovi rodiče představují krutý stereotyp světa dospěláků, s železnou pravidelností se totiž koukají na taneční soutěže a vše v jejich světě se vlastně točí pouze kolem tanečních pořadů. Na druhé straně Benova babička je stará dáma, mající rovněž své pevné zvyky, nefungující televizi a velmi oblíbený scrabble, který s ní Ben musí každý pátek hrát – a navíc – babička děsně smrdí po kapustě, kterou hojně konzumuje v podobě kapustové polévky. Na základě těchto indicií Ben zařadí pátky s babičkou automaticky do škatulky „nuda“.

Změna přichází v momentě, kdy Ben nečekaně nachytá babičku při zločinu. Babička je totiž proslulá lupička šperků, mající jeden vysněný cíl – ukrást královské korunovační klenoty. A právě ve svém vnukovi Benovi babička našla parťáka pro tuto kolosální krádež! Co myslíte, povede se?

Nadsázka a Jiří Lábus

Kniha je plná úsměvných historek a prošpikovaná nadsázkou. Posluchač se nad kriminální fantazií babičky a Bena mnohokrát usměje. Autor knihy pracuje především se stereotypem a předsudky, což přemýšlivého posluchače může přimět, aby se v myšlenkách uspořádal některé hodnoty života. Nadsázka je chvílemi mírně vnucená až křečovitá, což ale vyrovnává skvělý výkon Jiřího Lábuse, který perfektně vystihl všechny postavy.

Líbila nebo nelíbila?

Z posluchačů jsme byli rodiče a děti. U rodičů je to půl na půl. Děti bych řekl, že byli na tuto knihu malé. I když se několikrát hlasitě zasmály. Odhadl bych, že ideální posluchač je kluk mezi 6-10 lety.

Audiokniha Babička drsňačka je k zakoupení na Audiotéka.cz