Maminky, víte, jak zhubnout?

Foto: KetoFit a Pexels

Kila navíc, která ženě po porodu většinou zůstanou, jsou nejčastějším strašákem maminek. Ze stránek časopisů na nás navíc koukají známé maminky, které jsou krátce po porodu krásně štíhlé, a to nám na náladě nepřidá. 

Nějaké to kilo navíc trápí po porodu snad každou ženu. Některé mají to štěstí, že se během kojení vrátí na svou původní váhu, jiné pláčou, že se jim nedaří po porodu zhubnout. A to i přes to, že se snaží zdravě jíst, mají dostatek pohybu a opravdu se snaží. 

Těhotenství naše tělo změní

I když s tím počítáme, stejně jsme pak nepříjemně zaskočené. Z porodnice odcházíme s bříškem jen o něco menším, než se kterým jsme tam přišli, necítíme se ve své kůži, navíc jsme šíleně unavené. Je to ale naprosto běžný stav a není třeba si s ním lámat hlavu. Minimálně po dobu šestinedělí, případně do chvíle, kdy lékař potvrdí, že je zahojené poporodní poranění. 

Pak už se maminky mohou pustit do cvičení, a to i tehdy, kdy mají pocit, že pohybu kolem miminka mají dost. Jde totiž o jednostrannou zátěž, kterou cvičení dokáže kompenzovat. O tom, že se během té chvíle odreagujete, přijdete na jiné myšlenky a zbavíte se napětí ani nemluvíme.

Tip číslo jedna: Zdravý životní styl je důležitý

Během těhotenství mnohé z nás jedly, na co měli chuť, okolí nás v tom podporovalo. Ze všech stran jsme slyšely, že teď jíme za dva a že miminko si žádá to a to. Kdo by odolal? Po porodu zase nestíháme, mění se naše každodenní zvyklosti a jsme rády, když si dáme aspoň něco malého k snědku. Tudy ale cesta nevede.

Čím dřív najedete na zdravý životní styl, tím lépe se budete cítit, rychleji zregenerujete a shodíte i nějaké to kilo. Dopřejte si tedy vyvážený jídelníček plný čerstvé zeleniny, ovoce, vitamínů a bílkovin. Dejte si pozor na prázdné kalorie v jídlech plných cukru. 

Tip číslo dva: Začněte pěkně zvolna

Nic se nemá uspěchat. I když je pohyb důležitý, neznamená to, že hned musíte vyrazit do fitka. Užívejte si procházky s kočárkem, postupně prodlužujte trasu. Až se budete cítit zotavená a připravená i na něco víc, pusťte se do cvičení. Zajděte si zaplavat, vyjeďte si na kole.

Tip číslo tři: Pozor na striktní diety

Touha zhubnout a vrátit se na svou původní váhu je silná, během prvních měsíců po porodu ale na nějakou striktní redukční dietu radši zapomeňte. Ve chvíli, kdy začnete děťátku podávat příkrmy a kojení nebude tak časté, můžete vyzkoušet třeba ketodietu a jíst stravu s nízkým obsahem sacharidů.

Tip číslo čtyři: Dodržujte pitný režim

Dostatek tekutin je pro naše tělo důležitý, ve chvíli, kdy se snažíte shodit nějaké to kilo po porodu obzvlášť. Snažte se dodržovat pitný režim, pijte po malých doušcích, průběžně po celý den. Nesnažte se večer dohnat to, co jste přes den zanedbala, jen by došlo k zatížení ledvin a kromě toxinů by se z těla spolu s močí odplavily i potřebné minerály.

Tip číslo pět: Nezapomínejte na sebe

Co si budeme povídat, pro každou maminku je na prvním místě její drobeček. Není tak výjimkou, že ještě odpoledne na sobě má pyžamo a o jídle si mohla zatím nechat zdát. Tak to ale rozhodně být nemá. Maminka musí myslet i na sebe, protože spokojená maminka rovná se spokojené miminko.

I když není času nazbyt, najděte si chvilku a dopřejte si chvilku pro sebe. Mějte po ruce nějakou dietní svačinku třeba v podobě proteinové tyčinky nebo pudingu a v klidu si ji snězte.

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Scroll to Top
Web vyrobili ve Webklient.cz