Roznášení finanční inteligence: jak mluvit s dětmi o penězích

Finanční gramotnost dítěte rozhoduje o jeho budoucím hospodaření s penězi, proto je zcela nezbytné, aby se o penězích začalo mluvit již v raném věku. Právě rodiče hrají klíčovou roli v budování finanční inteligence svých dětí. A přestože si mnohokrát nejsme jisti, jak na to, existují osvědčené strategie, jakými lze dětem penězovodství přibližovat již od chvíle, kdy začínají žasat nad pestrostí bankovek.

Vytváření vztahu k penězům

Jeden z překvapivých faktů je, že výuka finanční gramotnosti by měla začít již v předškolním věku – ve věku tří let jsou děti schopny porozumět koncepcím jako je výměna a obchod. Děti se tak mohou začít učit o penězích skrze hry. Každá hra, která zahrnuje směnu předmětů, může být účinným nástrojem výuky. Postupem času můžeme přecházet na složitější hry, které napodobují skutečné finanční situace.

Později, když děti začnou dostávat kapesné, je důležité naučit je, jak si peníze rozdělit. Například část může jít na drobné výdaje, část na spoření a další část na charitu. Tímto způsobem se děti učí jak šetřit, hospodařit s penězi a současně pomáhat ostatním.

Zavádění finanční výchovy do života naších dětí je důležitý krok, který jim pomůže zdárně se vyrovnávat s finančními výzvami v budoucím životě. Proto neztrácejte čas a začněte s výukou finanční gramotnosti již dnes.

Související příspěvky

Tvorba webových stránek: Webklient