Vycházka s kočárkem – Brno a okolí

Kam na vycházku s kočárkem i bez – Brno a blízké okolí

1. Antropos – park kolem Antroposu (upravené chodníky, lavičky, zeleň, řeka s kačenama, splav, kavárna) a dále po cyklostezce podél Svitavy směrem na soutok, možné dojít až k nákupním centrům Avion a Olympia. Spojení: tram č.1 zastávka Pisárky (od hlavního nádraží směr Bystrc).
  2. Špilberk – park pod Špilberkem v centru Brna (nad ulicí Husova), kopcovitý terén.
  3. Rezervace Koniklecová – na okraji Brna, v městské části Nový Lískovec, leží zajímavá lokalita – Přírodní rezervace Kamenný vrch. Nezpevněný terén. Pokud ji budete chtít navštívit, najdete ji nad paneláky mezi zastávkami Koniklecová a Oblá (trolejbus č. 26 z Mendlova náměstí směr Kamenný vrch). Rezervace rozkvétá počátkem dubna.
  4. Obora Holedná – mezi sídlišti Jundrov, Kohoutovice a Bystrc se nachází jedinečná přírodní lokalita obora Holedná. Součástí je i malá obůrka s divočáky a několik jezírek. Oborou vede značená naučná stezka s informacemi o chované zvěři. Hlavní cesty jsou zpevněné, odpočinkové altány a posezení. Spojení bus 52 zastávka Stará dálnice.
  5. Kraví hora – park poblíž centra Brna. Konečná tram č. 4 Náměstí Míru.
  6. Ranč Ořešín – koně, průlezky, občerstvení. Spojení bus 47 konečná Útěchov, dále pěšky do Ořešína. Nerovný terén.
  7. Hrad Veveří – v létě různé akce, kováři, zbrojnoši, … Spojení tram č. 1 zastávka Přístaviště, dále parníkem.
  8. Brněnská přehrada – levý břeh brněnské přehrady, od přístaviště, přes hráz, kolem Sokolského koupaliště až po zastávku parníku “Cyklistická”. Po celou trasu zpevněná cesta, zpátky možno parníkem. Cestou mnoho možností občerstvení. Procházka jedním směrem cca. 1,5 hod.
  9. Mariánské údolí – na východním okraji Brna, částečně v městské části Líšeň, se nachází Mariánské údolí. Údolím protéká potok Říčka, vytvářející zde meandry, na němž se zde nachází
    5 údolních nádrží vybudovaných v letech 1953-1967: Pod Hádkem, rybník Pod Hornekem, U Kadlecova mlýna, Pod hrádkem a U Muchovy boudy. Dále se zde nachází několik mlýnů a výletních restaurací, z nichž nejznámější jsou Eldorado a Muchova bouda. V létě je zde pořádáno množství zábavních akcí. Po obou stranách údolí se nacházejí lesy. Zpevněná cesta. Spojení bus 45 ze Staré osady, konečná zastávka Mariánské údolí. Je možné vystoupit už na zastávce Nám. Karla IV: a pokračovat pěšky po ulici Ondráčkova až do údolí.
  10. Kaple Mitrovských – z líšeňského Mariánského údolí lesem do Horákova ke kapli Mitrovských, krásná vyhlídka. Zpevněná cesta lesem, do kopce. Z konečné autobusu 45 Mariánské údolí po cestě vedoucí po pravé straně údolí, u restaurace U raka doprava do kopce.