{loadposition reklamni3} |
Mozek dítěte se má trénovat a jeho kapacita rozšiřovat běžnými činnostmi, které jsou přiměřené věku dítěte. Není nutné v tom hledat složitosti. Jedná se o běžné činnosti, kterými se dítě zabývá. Důležitým faktorem je opět dětská hra, tvořivé a pohybové aktivity, humor, vnímání hudby.
Rozvoj myšlení a řeči
Každé roční období je specifické a přináší nové podněty. Dítě předškolního věku dovede popsat charakteristiku kontrastního období léto – zima. Počasí, oblečení, činnosti v tomto období (léto-koupání, slunění, hry venku, zima-padá sníh, mrzne, teplé oblečení). Povídejte si s dětmi o tom, co dělají rády v zimě a v létě, o přírodě, zvířátkách, čím se živí, v čem jsou užiteční. To vše pozitivně ovlivňuje myšlení dítěte, zdokonaluje jeho výslovnost a rozvoj řeči.
Je známé, že emoce posilují paměť. Události doprovázené silnými emocemi, ať již pozitivními nebo zápornými, si pamatujeme snadněji. Ty špatné-záporné emoce se snažíme vytěsnit, ale nejde to. Podporujte u dětí kladné emoce, vytvořte záměrně situace, kterým se můžete společně zasmát.
Smích léčí a podpoří mozkovou činnost
Je známé, že smích je pro zdraví prospěšný. Zmírňuje stres a posiluje imunitní systém. Nízká míra stresu zvyšuje vnímavost mozku.
Čtěte dětem humorné příběhy třeba O pejskovi a kočičce jak pekli dort, O Ferdovi Mravencovi nebo zábavné večerníčky. Podpořte děti v jejich přirozeném skotačení a šaškování. Říkejte si s nimi dětské vtipy a dejte podnět k tomu, abyste nějaké společně vymysleli.