Alternativní výchova: Přítomnost jako klíč k efektivnímu učení

Představme si, že se u výchovy našeho dítěte nesoustředíme na budoucnost a její potenciální útrapy, ale na přítomnost. Místo toho, abychom děti hnali k cíli, který je pro ně nepochopitelný, odkládáme standardní formy vzdělání a začínáme budovat prostředí, které jim poskytne prostor pro pozorování, objevování a tvoření. Právě tuto myšlenku podporuje alternativní výchova zaměřená na mindfulness, neboli vědomou pozornost, která klade důraz na přítomný okamžik.

Ovlivněte vývoj dítěte přítomným okamžikem

Podle řady studií má vědomá pozornost na děti významný vliv. Jeden překvapivý fakt představuje stav, že děti, které pravidelně praktikovaly mindfulness, vykazovaly vyšší schopnost soustředění, lepší emoční dovednosti a nadprůměrnou tvořivost. Mindfulness jim také pomáhá být více opětovaně zapojenými do svých činností a mít lepší vztahy s druhými. Nejde jen o to, aby se děti naučily být přítomné, ale také, aby se naučily využívat svou přítomnou energii k tvořivosti a učení se, což je cesta, jak mohou objevovat svět na vlastní pěst.

Alternativní výchova se také zaměřuje na aktivní učení, kdy se děti učí samy z vlastní zkušenosti, místo aby byly poučovány. Zkusme podpořit děti, aby se nespěchaly, aby se samy učily a objevovaly svět ve svém vlastním tempu. Tímto způsobem jim umožníme dospívat a objevovat své skutečné nadšení a vášně.

Související příspěvky

Tvorba webových stránek: Webklient