4 způsoby, jak lépe uspat vaše děti

# 1 Rutina

Udržet si pravidelný denní rytmus v dnešní době není jednoduché, o to je to však důležitější. Pokud naučíte svoje děti uléhat každý den do postele ve zhruba stejnou dobu a uzpůsobíte tomu i zbytek denního režimu. Pravidelné denní rituály jsou důležité pro udržení fyzické i psychické pohody. Ne nadarmo se vžila fráze „vyčůrat a spát“. A pokud se vám podaří, aby takto fungovaly vaše děti, velice snadno vyladíte svůj biorytmus i vy sami.

# 2 Teplota & oblečení

Optimální teplota pro spánek se u každého z nás trochu liší. Zpravidla by však pokoj neměl být ani přetopený, ani příliš chladný. Děti však často odkopou svoji přikrývku, a proto by měly mít na sobě teplé a pohodlné pyžamo, aby se případně nenachladily. Pro zvláštní případy, jako jsou například návštěvy, se hodí mít i přistýlku a přikrývku navíc v komodě.

# 3 Prostředí

Pro pohodový spánek je potřeba tichá a temná místnost. Dobré proto je, pokud je dětský pokoj ve vašem bytě orientován na opačnou stranu, než je ulice. Ideálně pak do zahrady. Pokud se vaše dítě v noci bojí, vyřešte to slabým tlumeným světlem v pokoji nebo pootevřenými dveřmi a rozsvíceným světlem v předsíni. Vypořádat se s nočním strachem taky pomůže hračka působící jako jakýsi amulet, například plyšový medvěd.

# 4 Zdravotní potíže řešte zavčas

Náměsíčnost, pomočování nebo hlasité chrápání mohou být příznaky mnohem závažnějších problémů. Nepodceňujte je a vyhledejte pomoc lékaře. Pokud se tyto potíže podchytí včas, je větší šance, že se je podaří vyléčit nebo aspoň zmírnit.

Napsat komentář